Școala Gimnazială ”Avram Iancu” Bistrița. Primul pas într-un proiect important

Anul școlar 2018-2019 a marcat pentru Școala Gimnazială ”Avram Iancu” din Bisrița debutul în demararea proiectelor ERASMUS + , alături de patru școli partenere care au experiență anterioară în proiecte educaționale europene.
Strategia europeană 2020 urmărește să promoveze modelul european al economiei sociale de piață, cu o dimensiune ecologică puternică. În acest context, a fost conceput proiectul ”Antreprenoriatul școlar – o aventură spre viitorul Europei” , derulat pe perioada a 24 luni, septembrie 2018-septembrie 2020.

Partenerii acestui proiect sunt Spania – IES Mirador del Genil, Iznajar, Cordoba, coordonatoarea proiectului, Italia – Instituto Comprensivo Statale ”Ignazio Buttitta” Bagheria, Sicilia, Lituania – Școala Gimnazială ”Kaunas Versvu” Kaunas, Polonia – Zespol Szkalno-Przedszkolny w Smardzewicach, Smardzewice, România – Școala Gimnazială ”Avram Iancu” Bistrița.
Obiectivul principal al proiectului nostru este acela de a stimula lansarea unei companii tranzacționale cu scopul de a promova și comercializa produse naționale din fiecare țară implicată în proiect, în celelalte patru țări partenere. Produsele sunt următoarele: ulei de măsline din Spania, citrice din Italia, brânză de vaci din Lituania, pâine din Polonia și miere din România. Pentru atingerea acestui obiectiv, în fiecare școală parteneră se vor desfășura o serie de activități concentrate pe caracteristicile fiecărui produs și pe populația țintă din fiecare țară: ideea de afacere, elaborarea planului de afaceri, promovarea produsului prin acțiuni publicitare directe, dezvoltarea abilităților de antreprenoriat în rândul elevilor
( autonomie, inițiative de conducere, creativitate și inovație) .
Specialistul în inteligența umană-Robert Stenberg- afirmă că factorul determinant în competența oamenilor este implicarea. De aceea, activitățile sunt gândite astfel încât, prin implicare, elevii să cunoască propriul produs pe care-l promovează celorlalți parteneri, dar, în mod simultan, fiecare partener trebuie să cerceteze posibilitățile de comercializare a produselor din celelalte țări către populația locală, bazându-se pe propriile lor obiceiuri de consum .
Pe parcursul celor doi ani, vor fi patru mobilități, fiecare școală parteneră va fi responsabilă pentru găzduirea unei întâlniri. Sperăm ca acest proiect să fie pentru noi ”bobocii” de bun augur.

Marinela RUS,
Membră în echipa de proiect România