Școala Gimnazială Avram Iancu  – beneficiara unei noi experiențe europene prin proiectele Erasmus+

 

În perioada 18-24 mai 2019 a avut loc o nouă întâlnire transnaţională în cadrul proiectului School Entrepreneurship An Adventure Looking at The Future of Europe, finanțat prin programul Erasmus+, în care şcoala noastră este parteneră alături de alte patru şcoli europene: IES Mirador del Genil, Iznajar, Cordoba – Spania-  coordonatoarea proiectului, Instituto Comprensivo Statale ”Ignazio Buttitta” Bagheria, Sicilia– Italia,”Kaunas Versvu GYMNASIUM” Kaunas – Lituania, Zespol Szkalno-Przedszkolny w Smardzewicach, Smardzewice– Polonia. De această dată, gazdele întâlnirii au fost colegii noştri de la  KAUNAS VERSVU GYMNASIUM, KAUNAS, LITHUANIA.

1-Erasmus 2019
2-Erasmus 2019
3-Erasmus 2019
4-Erasmus 2019
5-Erasmus 2019
6-Erasmus 2019
previous arrow
next arrow

Şcoala Gimnazială ”Avram Iancu” a fost reprezentată de prof. Ştefan Lazaric, prof. Mirela Venera Nelca, ec. Otilia Hăngănuţ. Elevii participanţi au fost Ştefana Făgădaru, Diana Dobra, Ioana Valea  şi Patricia Alina Sabadîş .

Obiectivul principal al acestei întâlniri a fost legat de prezentarea strategiilor de marketing gândite de fiecare companie în vederea promovării produsului local (Lituania-brânză, Spania- ulei de măsline, România-miere, Polonia-pâine, Italia-lămâi), iar apoi găsirea de soluţii pentru compania transnaţională.

Agenda întâlnirii a fost foarte bogată, cuprinzând în cele cinci zile diverse activităţi de învăţare. S-a organizat şi o expoziţie în care fiecare ţară a avut ocazia să prezinte şi să promoveze produsul propriu. S-au prezentat activităţile desfăşurate în fiecare şcoală în intervalul scurs de la ultima întâlnire din Bagheria, Italia, precum şi produsele de marketing realizate:  pliantul de prezentare, spotul radio şi spotul publicitar. În cadrul unui workshop, elevii grupaţi în echipe formate din elevi din toate ţările participante, au realizat un spot video pentru promovarea produselor companiei transnaţionale. O altă activitate de învăţare importantă a fost prezentarea formularelor Google utilizate în studiul transnațional despre percepţia consumatorilor asupra produselor companiei. De asemenea, elevii şi profesorii au participat la un workshop privind modul de producere a brânzei lituaniene brute, au vizitat o fermă modernă de creştere a bovinelor, precum şi posibile spații de depozitare a produselor. O experienţă deosebită a fost și vizitarea laboratoarelor Facultăţii de ştiinţe agricole de la  ”Aleksandras Stulginskis University” unde elevii au fost instruiţi cum se realizează analiza produselor alimentare cu ajutorul unor softuri specializate.

În ultima zi profesorii au avut o întâlnire în care s-au prezentat concluziile şi s-au stabilit termenii în care se va realiza următoarea mobilitate din Polonia.

În afara competenţelor antreprenoriale, a competenţelor de marketing, adică „știința și arta de a convinge clienții să cumpere” elevii şi-au dezvoltat şi competențele de comunicare, de lucru în echipă,  lingvistice, de utilizare a unor soft-uri speciale precum şi abilităţile de socializare.

Mirela Venera Nelca, profesor Școala Gimnazială Avram Iancu Bistrița